Čo robiť, ak nebol doručený balík alebo prišiel neskoro?

Autor: Roman Vavro | 4.6.2020 o 8:33 | Karma článku: 1,76 | Prečítané:  535x

Objednali ste si tovar z elektronického obchodu alebo poslali balík príbuzným a márne čakáte na doručenie? Viete ako postupovať?

     Čoraz častejšie sa občania obracajú na Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb (Regulačný úrad) s otázkami ako riešiť prípady nedoručenia balíkov alebo ich neskorého doručenia. V mnohých prípadoch postupujú nesprávne, riešenie trvá dlho a v dôsledku toho rastie ich nespokojnosť. Skúsim preto veľmi jednoducho vysvetliť ako správne postupovať, aby ste riešením vzniknutej situácie zbytočne nestrácali čas a netestovali svoje nervy.

Čakáte balík z e-shopu alebo posielate balík príbuzným?

     Ak posielate balík napr. príbuzným, tak v prípade jeho nedoručenia alebo neskorého doručenia si uplatňujete reklamáciu v termíne a spôsobom podľa reklamačného poriadku poštového podniku. Ak ste si objednali tovar z elektronického obchodu (e-shopu), tak si reklamáciu uplatňujete v e-shope. V tomto prípade postupujete podľa reklamačného poriadku e-shopu.

     Prečo ten rozdiel? Môžete namietať, že pri objednávaní tovaru v e-shope ste si vybrali aj spoločnosť, ktorá Vám balík s tovarom doručí. V tomto prípade je dôležité, že ste uzavreli zmluvu na diaľku podľa zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho s e-shopom a on je v zmluvnom vzťahu so spoločnosťou, ktorá Vám doručí balík s tovarom. Zjednodušene povedané, nebudete pátrať kto urobil chybu, či to bol e-shop alebo poštový podnik, ale reklamáciu riešite s e-shopom, lebo s ním máte zmluvný vzťah.

Čo robiť, ak nie ste spokojní s vybavením reklamácie?

     Jednou z  možností je obrátiť sa na mediátora. Okrem toho je tu aj nové právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ARS) u subjektu ARS podľa vlastného výberu, ktorý je uvedený v zozname na stránke Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky. V zozname okrem štátnych orgánov figurujú aj spotrebiteľské združenia. Aby neprišlo k nedorozumeniu, tak len dodám, že Regulačný úrad nie je oprávnený riešiť spor s e-shopom, lebo ten nie je poskytovateľom elektronických komunikačných („telekomunikačných“) služieb ani poštových služieb. Posledná možnosť je obrátiť sa na príslušný súd formou podania žaloby voči e-shopu alebo poštovému podniku.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Dobré ráno

Dobré ráno: Kičura nevie vysvetliť úplatky, ani zametanie stôp

Kajetán Kičura je vo väzbe od apríla.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Nie, demokracia nie je diskusia (komentár)

Vláda má plné právo prikázať očkovanie proti covidu.


Už ste čítali?